Strona główna › Płaca minimalna
Płaca minimalna · Polska
1119,00 € miesięcznie (II 2026). Płace minimalne w Europie
II 20261119,00 €miesięcznie · Brutto
4806,00 zł
I 2026: 1139,00 € ▼ 1,8%
Płace minimalne w Europie
1. Luksemburg2771,00 €2. Irlandia2391,00 €3. Niemcy2343,00 €4. Holandia2338,00 €5. Belgia2234,00 €6. Francja1867,00 €7. Słowenia1482,00 €8. Hiszpania1425,00 €9. Litwa1153,00 €10. Polska1119,00 €11. Stany Zjednoczone1103,00 €12. Cypr1088,00 €13. Grecja1073,00 €14. Portugalia1073,00 €15. Chorwacja1050,00 €16. Malta994,00 €17. Estonia946,00 €18. Czechy923,00 €19. Słowacja915,00 €20. Węgry906,00 €21. Rumunia825,00 €22. Łotwa780,00 €23. Serbia743,00 €24. Czarnogóra670,00 €25. Macedonia Północna624,00 €26. Turcja621,00 €27. Bułgaria620,00 €28. Albania531,00 €29. Mołdawia313,00 €30. Ukraina169,00 €
Pytania i odpowiedzi
Ile wynosi płaca minimalna?
1119,00 € miesięcznie (4806,00 zł) · II 2026 (Eurostat).
Czy to kwota przed opodatkowaniem, czy po?
To miesięczna kwota brutto, przed podatkiem dochodowym i składkami na ubezpieczenia społeczne.
Źródło: Eurostat earn_mw_cur. Miesięczne kwoty brutto. Niektóre kraje nie mają ustawowej krajowej płacy minimalnej i nie ma ich na liście.